☎️ تماس از (9صبح -11 شب): 09126902901

چندار کرج کجاست؟ | آشنایی با چندار کرج

  • 2 سال پیش
  • 0
چندار کرج

چندار کرج

چندار کردان که آنرا با نام چندار کوهسار کرج نیز می شناسند، وسیع ترین ناحیه ی محافظت شده استان البرز است. بخش چندار کرج در حال حاضر با بخش برغان ، ادغام و تبدیل به شهری به نام کوهسار شده است.برای اطلاع از قیمت زمین و خرید ویلا در چندار، بر روی خرید ویلا و زمین در چندار کرج کیلیک کنید.

چندار کرج یکی از نواحی استان البرز و منطقه ساوجبلاغ است که آب و هوایی مطبوع و مناسب دارد و بیشتر اوقات اهالی تهران و کرج، این روستا را برای مسافرت، تفریح و گذران اوقات فراغت انتخاب می کنند. در ادامه مطالب کامل تری درباره منطقه چندار کرج به شما خواهیم گفت.

 

خرید ویلا در سهیلیه

جاهای دیدنی چندار

گفتیم که چندار کرج  از سمت شمال به ارتفاعات البرز می رسد و در بین این کوه و دشت ، کوهپایه ای به‌وجود آمده که مناظری چشم نواز و زیبا را پدید آورده است.

باغ های دیدنی و دشت های آرام این منطقه ، از اصلی ترین جاهای دیدنی چندار برای توریست های ایرانی و خارجی است. چرا که آرامش و حال خوب و دلچسبی در هوای آنجا موج می زند.

جدای از زیبایی های طبیعی ، چندار از جاذبه های تاریخی نیز خالی نیست. برای نمونه ، تپه های زیادی در نقاط مختلف چندار وجود دارند و همین دلیلی بر پراکندگی استقراری و زمانی حکومت ها و قدرت ها از هزاره پنجم پیش از میلاد تا دوره اسلامی است.

دسترسی به روستای چندار کرج

شمال: رشته کوه البرز ، شهرستان طالقان

جنوب: شهر هشتگرد ، روستای چهارباغ کرج

شرق: کلانشهر کرج

غرب: شهر نوی هشتگرد

 

قیمت زمین در سهیلیه کرج

روستاهای چندار ساوجبلاغ

روستای برغان
روستای اغشت
روستای جلنگدار
روستای سرحه
روستای سیبان دره
روستای ورده
روستای بانو صحرا کرج
روستای آجین دوجین کرج
روستای هرجاب کرج
روستای ولیان
روستای خوروین
روستای دوزعنبر

2 2

قیمت زمین در زعفرانیه کردان

مذهب و دین در روستای چندار کردان

اهالی چندار از قدیم الایام جزو شیعیان و دوست داران اهل بیت (ع) بوده و هستند. این موضوع به سادگی در اماکن مذهبی و تاریخی روستا همچون مساجد، بارگاه امام زادگان و حسینیه ها مشهود است.

همواره ، برپایی مجالس عزاداری و تعزیه در ماه محرم در این روستا دایر می باشد. اگر بخواهیم دلیلی قاطع بر قدمت و دیرینگی مذهب و دین در روستای چندار بیاوریم ، باید به مسجد جامع برغان اشاره کنیم.

 

سال ساخت این مسجد به دوره صفوی باز می گردد، یعنی زمانی که برای اولین بار تشیع ، مذهب رسمی کشور اعلام شد. بنابراین ،  می توانیم بگوییم که بی تردید، تشیع از دوران صفویه در میان مردم چندار و روستاهای همجوار آن ، رواج یافت.

 

با بررسی هایی که از سوی کارشناسان انجام گردید، از عمر این مسجد تاریخی چیزی در حدود 800 سال می گذرد و درختان بزرگ و کهنسالی که در محوطه آن روییده اند ، مثل یک سایه بان برای مسجد عمل می کنند.

طبق گفته برخی از اهالی روستا ، 300 پیش از ساخت مسجد ، درختان و گیاهان در آن ناحیه وجود داشته اند. طبق نوشته های روی سر در آن ، مسجد به فرمان یکی از پادشاهان پادوسپانیان به نام ملک کیومرث یکم ساخته شده است.

قیمت زمین در کردان

افراد معروف در چندار کردان

چندار کردان ، مهد علما و بزرگانی همچون :

مرحوم ملا محمد ملائکه (معروف به مدرّس الطّف)

شهید ملا محد تقی برغانی (معروف به شهید ثالث)

مرحوم آیت لله سید احمد میرخانی (فقیه و موسس حوزه و دانشگاه)

شهید ملا محمد صالح برغانی (برادر شهید ثالث و مدرس و موسس مدرسه صالحیه در قزوین)

 

اهالی چندار در زمان انقلاب و دفاع مقدس

مردم مومن و متدین روستای چندار در زمان انقلاب ، همواره در عرصه های سیاسی و راهپیمایی های علیه رژیم پهلوی حضوری مداوم داشته اند و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز با جان و مال از بسیج و دیگر نیرو های نظامی پشتیبانی و حمایت می کردند.

تعداد شهدا در چندار کرج

به خاطر اینکه در حال حاضر، بیشتر خانواده شهدای روستای چندار ، ساکن پایتخت و کلانشهر کرج هستند و یکسری از شهدا نیز در شهر های اطراف به خاک سپرده شده اند ، تعداد دقیق و کامل شهدای بخش چنار معلوم نیست. اما تخمینی که زده شده حکایت از وجود 120 شهید و حتی بیشتر در روستاهای برغان و چندار دارد. تعداد جانبازان روستای چندار ، که خود شهیدانی زنده هستند به 75 نفر می رسد که البته درصد جانبازی 35 تن از این بزرگواران ، بالای 40 درصد است. و تعداد آزادگان سرافراز کشورمان در چندار نیز، 7 نفر است.

قیمت ویلا در شهرک طاووسیه 

پل قدیمی چندار کرج

پلی به دیرینگی و قدمت دو حکومت که در منطقه چندار واقع شده. بانو صحرا ، نام یکی از روستاهای منطقه چندار کردان است که در 1000 متری کردان کرج و جاده کردان واقع گشته است.  به روی رودخانه ای که در این روستا جاریست ، پلی قدیمی قرار دارد که متشکل از دو چشمه طاق بزرگ و یک طاق کوچک در میان آن است.

این پل تاریخی در دوره صفویان ساخته شده و تقریبا تا زمان سقوط دوره قاجار کاربرد داشته و استفاده می شده است. از لحاظ ترکیبات به کار رفته در این پل ، می توان به سنگ و ملاط ساروج اشاره کرد. همچنین به جهت استحکام بیشتر بنا ، از تیر های چوبی بسیار قطوری استفاده شده و برای زیبایی نیز از آجر هایی قرمز رنگ بهره برده اند.

 

آب و هوای چندار کرج

چندار کرج به جهت آب و هوای خوب و ییلاقی بودن منطقه ، همواره به عنوان مقصدی محبوب میان اهالی تهران و کرج برای تفرج و گذراندن تعطیلات هفتگی و عیدانه ، مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد. هر چهار فصل چندار ، جذاب و دوست داشتنی و دارای مناظری خیره کننده است که البته برای عکاسی و ثبت لحظه ها ، ایده ال و مناسب است.

همچنین از لحاظ امکانات و رفاهیات و وسایل زندگی ، کم‌نظیر و نمونه می باشد. به همین جهت خرید ویلا در چندار کرج و حتی گردشگری و پذیرایی از توریست ها نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است به گونه ای که در چندار ، رستوران ها و سفره خانه های متعددی وجود دارند که همه روزه ، آماده ارائه خدمات به مشتریان و گردشگران هستند.

همان طور که گفتیم ، خرید ویلا در چندار کرج رونق زیادی پیدا کرده و اصلی ترین متقضیان این مورد ، اهالی تهران و کرج هستند. چرا که از آلودگی ، سر و صدا و دیگر مشکلات کلانشهر ها به ستوه آمده اند و برای رسیدن به آرامش و نشاط ، راهی این روستای فوق‌العاده می شوند.

شما میتوانید با مشاهده سایت زاویلا از بروز ترین قیمت ویلا در کردان باخبر شوید و در صورت پسندیدن برای خرید ویلا در کردان با مشاوران ما مشورت کنید.

زاویلا  تخصصی ترین سایت در حوزه خرید و فروش ملک

 

 

 

 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
Call Now Button